Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 23 februari 2013

Boktips: Systrarna Jönsson och två till av Annika Bengtsson

Systrarna Jönsson och två till är tre mysiga noveller av Annika Bengtsson. Det är ett fint språk och tre härliga berättelser som för mina tankar till Karin Brunk Holmqvists älskade böcker. Det enda negativa med den här boken var att den var alldeles för kort! Rekommenderar dig varmt att läsa den!

Systrarna Jönsson, Rosa och Linnea, har alltid bott ihop. Därför blir reaktionerna kraftfulla när plötsligt bara en av systrarna dyker upp i affären. Var är den andra systern?

Silverbröllopsdagen blir inte alls som Beatrice förväntat sig. Hennes man drar iväg med henne till Ullared och där inser hon att hon är bedragen. Iskylan är total mellan dem på vägen hem.

Den galen fågelprästen på Öland larmar ut sällsynta fågelspan utan att ha täckning för det. Till slut får Johan nog och bestämmer sig för att stoppa galningen, en gång för alla. Kompisen Kjell inser att han inte alls vet vem Johan är och vad han är kapabel till.


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här 

Jag med några av mina 23 böcker.
Foto Bertil Knoester
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!