Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 2 mars 2013

Boktips: Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion

Det är ett tag sedan jag läste den här boken, men jag minns fortfarande hur jag grät och levde mig in i berättelsen. Ett underbart språk som fångar och fick mig att känna att jag var där och upplevde allt själv. Läs!!!

Ett år av magiskt tänkande är en enastående bok där Joan Didion skriver ärligt och passionerat om sorg och dess olika uttryck efter sin mans plötsliga bortgång. Boken har legat på bestsellerlistorna och den belönades med USA:s finaste litterära utmärkelse, National Book Award, 2005 och den är hyllad av en enig kritikerkår.

Joan Didion har kallats den amerikanska journalistikens “first lady”, berömd för sina skarpa och personliga reportage. Hon blev tillsammans med bland andra Hunter S. Thompson och Tom Wolfe, en av förgrundsfigurerna inom New journalism.


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka! 

"Det är fint och eftertänksamt skrivet och det berör verkligen!" Bokbloggen Eli läser och skriver om Mysrys

Läs mer om Mysrys.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!