Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 8 mars 2013

"Det går inte att lämna boken ifrån sig." En läsarröst om Kim M. Kimselius böcker

Ibland är det extra roligt att kika igenom sin inkorg. När jag fick nedanstående mail blev jag extra glad!













  
"Jag har följt din serie, varje dag läser jag ut en av dina böcker. Nu har jag fastnat helt i dina jättespännande böcker. Det går inte att lämna boken ifrån sig. Bibliotekarien har köpt in hela din samling så jag är väldigt glad. Att ge dig ett tips är väldigt svårt... Fast jag skulle gärna vilja läsa lite mer om Theos och Ramonas vardagsliv. Jag kommer aldrig att sluta läsa dina böcker. Och jag hoppas att du fortsätter och fortsätter!" Amina Dahlgren


Tack snälla Amina för de fina orden!

Jag valde att lägga ut omslagen på Theos Pompeji och på Faraos förbannelse, eftersom det är de två omslag som visar Theo, Ramona och Pluto. De tre huvudpersonerna i mina böcker.

Har du läst någon av mina böcker får du gärna höra av dig till mig och berätta vad du tyckte om dem. Maila mig genom att klicka här.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se. Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här

Jag med några av mina 23 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!