Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 29 mars 2013

Ibland får dagen en extra liten guldkant...

När jag gick in på Theo och Ramonas egen sida hittade jag några fina rader som gjorde mig mycket, mycket glad.

Hej Kim!
Jag är en tjej som är 11 år och jag måste bara säga att jag absolut inte kan sluta läsa Theo och Ramona böckerna!!!!! 

Jag har aldrig läst såna här bra böcker i hela mitt liv!! Jag läser ut en bok på mindre än en vecka eftersom jag läser när som helst jag får tid! Mamma och pappa blev också jätteglada över att jag hittade dina böcker för att jag kollar MYCKET mindre på tv och det har till och med börjat gå bättre i skolan på grund av att jag läser så mycket(speciellt i historia för att de handlar om det) och tar det som en belöning att jag får läsa när jag har gjort läxorna!

Jag har inga ord att beskriva böckerna med, för det finns inget tillräckligt bra ord för dem!!!! 

Det jag gillar bäst i böckerna är när Theo och Ramona är tillsammans, men när de har tappat bort varandra så är det bäst med delarna om Ramona! 

Jag vet att du kanske inte kommer se det här, eller lägga märke till det, för att du antagligen är väldigt upptagen eller får in väldigt många mail och sådant! Men SNÄLLA, om du ser det här så maila jättegärna tillbaka! det skulle vara helt fantastiskt!!! // Sofia

Du kanske förstår att jag blev glad av de här fina orden! Om du vill skriva och kommentera mina böcker kan du maila mig genom att klicka på den här länken. Eller skriva på Theo och Ramonas sida. Jag lovar, du kommer att få svar!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se. Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här:

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!