Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 20 april 2013

Boktips: Bubble av Anders de la Motte

Det här var första gången jag lyssnat på en bok av Anders de la Motte. Förstod redan när jag började lyssna på boken att Bubble var en bok i en serie. Det gjorde inte så mycket. Däremot kändes det lite segt i början, kanske just för att jag inte hade läst/lyssnat på de tidigare böckerna. Efterhand ökades tempot, jag kom in i handlingen och slutet var en riktig rysare med en extra twist på slutet. Tror nog att du ska läsa de tidigare böckerna innan du läser den här, även om den som fristående bok helt klart är läsvärd!

Det som jag tycker är intressant är att Anders de la Motte är före detta säkerhetschef på ett stort internationellt it-företag och f.d. polis. Något som ger trovärdighet på händelserna i boken. 

Beskrivning:

Detta är [bubble], tredje boken i Anders de la Mottes serie om småfifflaren HP och hans syster Rebecca. Serien började med [geim] som utsågs till bästa svenska deckardebut 2010 och 2011 kom den spännande fortsättningen [buzz].

Sex månader har gått och HP har fått ett uppdrag, ett sista uppdrag på mer än ett sätt. Under tiden gör Rebecca karriär inom i PayTags växande IT-imperium.

Medan Stockholm ännu en gång rustar för prinsessbröllop hamnar syskonen allt mer på kollisionskurs och det blir svårare än någonsin att skilja vän från fiende. Om nu inte fienden är en vän? En nära vän ...

[bubble] är en rykande aktuell thriller som handlar om hur vi mitt i den digitala övervakningen försöker bygga säkra bubblor, allt från bankfack till gigantiska serverhallar.

Men små eller stora har alla typer av bubblor en sak gemensamt. Förr eller senare kommer de allihop att spricka


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

8 kommentarer:

  1. Jag är ett stort fan av honom och hade faktiskt ingen aning om denna tredje bok förrän nu! Tack för att du berättade om den, nu måste jag läsa den på stört! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Trillingnöten
    Härligt att höra att du tycker så mycket om hans tidigare böcker, kul att jag kunde ge dig tips om att det fanns en ytterligare.
    Ha det så gott!
    Kramar från Kim :-)

    SvaraRadera
  3. Oj. Undrar om man skulle förstå nånting av [bubble] om man inte läst de andra två före? Fantastika böcker alla tre.

    SvaraRadera
  4. Hej Eva
    Jodå, det gick att förstå, men det var lite svårt i början! :-)
    Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Hej Kim!
    Vad kul att du läst denna bok och gillade den!
    Jag har INTE läst något av Anders, men hans son går i Johans klass och är en av de Johans bästa kompisar i nya klassen. (Den klass Johan nu kommer att lämna då vi byter skola för honom till hösten :) .)
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  6. Hej Ingrid
    Kul att du är här!
    Hälsa honom så gott från mig!
    Kul, att ni känner två författare :-)
    Vi ses i sommar, eller?
    Kram Kim

    SvaraRadera
  7. Hej igen!
    Känner du honom?
    Jag känner honom inte så väl, har mest pratat med mamman.
    Vi måste verkligen försöka ses! Jag jobbar två veckor till, men det blir ändå lugnare kommande vecka eftersom Malin börjar sitt konfirmationsläger på måndag.
    Vi får höras av på mail och stämma av!
    Kramar Ingrid

    SvaraRadera
  8. Hej Ingrid
    Nej, det gör jag inte. Ja, maila mig så bestämmer vi en dag :-)
    Kram Kim <3

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!