Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 16 april 2013

Myser och njuter av att vara i slutfasen av Persiens Pärla: En författares vardag

Just nu är det riktigt härligt att vara författare. Den engelska boken, Back to Pompeii, är på väg från tryckeriet, spökboken, Spöket på Stora Mossen, är inne i sista korrigeringsstadiet och går till tryck nästa vecka.

Det bästa av allt är att min 18:e fristående historiska äventyrsbok, Persiens Pärla, börjar få kött på benet och känns allt mer klar.

Det är härligt att vara i slutfasen av en bok, samtidigt som det blir lite separationsångest. Har levt med ämnet och personerna under mycket lång tid, och är inte helt villig att släppa taget om dem.

Ändå är det relativt lätt, det är nya böcker som pockar på uppmärksamhet, redan påbörjade böcker ligger och skriker "skriv färdigt mig!", det är ingen ände på inspirationen och idéerna.

I det här läget är det helt underbart att vara författare. När jag dessutom får fina brev som berättar hur inspirerade läsarna blivit av mina böcker, att de tänker satsa på en författarkarriär efter att ha läst min bok Att skriva med glädje, hur min bok Den där dagen har hjälpt dem genom en svår händelse... Ja, då är det helt enkelt underbart att vara jag.

I gryningen stiger jag upp för att hinna med allt, få ur mig alla ord som vuxit fram under natten, hinna pussa mycket på hundarna, umgås med min man och skriva, skriva, skriva, skriva...

När solen vaknat är det dags att lämna datorn för en stund och ta en längre morgonrunda med hundarna. Under en veckas tid har ängarna varit nästan snöfria och frusna, därför har vi flanerat över de stora öppna vidderna, hundarna och jag, medan solens strålar värmt min kropp och själ.

På vår promenad har vi mött både tranor, Canadgäss och en hare. Vi har sett massor av spår av vildsvin, men också fotavtryck av varg. Livet är rätt spännande här ute i skogarna.
Tranorna har kommit för att stanna och jag hör deras skri varje dag och det fyller mitt hjärta med sång och vårkänslor. Just det här tranparet på bilden ovan, stod på ängen vi spatserade över. De blev lite förnärmade över vår ankomst, lyfte och flög lågt över mitt huvud, kretsade runt ett varv, innan de slog sig ned en liten bit längre bort.

Ibland är livet lite extra skönt att leva och det är det just nu! Älskar att vara författare!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka! 

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!