Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 10 april 2013

Nu finns Tillbaka till Pompeji snart på engelska: Back to Pompeii


Om några veckor kommer Tillbaka till Pompeji ut på engelska med titeln Back to Pompeii. Om jag har tur har böckerna kommit till mina signeringar den 26 april hos Junior bok och film på Kronprinsen i Malmö och den 27 april hos Akademibokhandeln Gleerups i Lund. Läs mer om signeringarna på www.kimselius.se

Baksidestexten till den engelska Pompejiboken:
Ramona can hardly believe her eyes! She stares at Theo and a sense of dread starts to well upp inside her. What began as an eagerly-awaited school trip to Italy has now turned into a nightmare.
The class has just visited the museum in Pompeii, the ruined Roman city that was buried beneath volcanic ash when Mount Vesuvius erupted nearly two thousand years ago. Ramona is feeling queasy from looking at the casts of people who died in the eruption that destroyed the city. Suddenly, a strange sensation comes over her and she sits down to rest. Within minutes, she falls into a deep sleep.

When she wakes up, she finds that everything is different. Pompeii is no longer in ruins. The city is bustling with life and Ramona realises that this is Pompeii before the eruption! She also knows that Vesuvius will soon undergo a terrifying transformation. Glowing lava and choking hot ash will come raining don and bury the entire city and its inhabitants. Will she and Theo be able to get away in time? Ramona has no idea when the vulcano will erupt. It could happen in a hundred years' time, in ten years or in ten minutes...

Back to Pompeii is Kim M. Kimselius' first book. It has enjoyed great success and beeen translated into many languages and is popuar with readers of all ages. Kimselius skilfully brings the history of Pompeii to life and takes the readers on a thrilling journey back in time. It's a book you won't want to put down!

Jättespännande nu när min debutbok kommer ut på engelska! Om du skulle vilja läsa den engelska versionen kommer den att finnas hos de svenska internetbokhandlarna.

Ha det så gott!

Kramisar Kim
 
Vad roligt att du läser min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka! 

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

2 kommentarer:

  1. Hej Anneli
    Tack! Här är det full fart! Hoppas jag får gratulera dig snart!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!