Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 18 maj 2013

Boktips: Meja åker ambulans av Torsten Larsson


När jag var på Kronprinsen under Litteraturrundan i Skåne mötte jag författaren Torsten Larsson som höll boken Meja åker ambulans i sin hand. Jag köpte genast en signerad bok av honom, fångad av titeln och omslaget.

Jag tycker mycket om boken, de charmiga teckningarna och det lätta språket. Några rim känns lite som nödrim, men det gör ingenting eftersom boken är bra i sin helhet.

Det som är bra med den här boken är att den berättar många saker på en och samma gång. Det gör att barnen får en rolig, spännande berättelse samtidigt som de lär sig en hel del! Jag rekommenderar varmt boken!

Baksidestext:
Meja är en helt vanlig liten tjej som kommer till förskolan en helt vanlig dag. Men dagen skulle bli allt annat än vanlig.

Meja råkar ut för en olycka på förskolan (hon får eld i håret) och i boken får du följa vad som händer och hur det löser sig.


Boken finns att köpa hos bland annat Adlibris och Bokus. I första hand tycker jag du ska fråga efter boken hos din bokhandlare, vem vet, kanske du stöter på författaren som är ute och signerar sin bok!

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!