Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 8 juni 2013

Boktips: Mörka platser av Gillian Flynn, olidligt spännande bok!

Nu har jag hittat en ny författare som jag definitivt kommer att läsa fler böcker av: Gillian Flynn! Hennes bok Mörka platser var helt otroligt fängslande. Författaren har lyckats skapa en spänning som nästan är olidlig, genom att man får följa historien om Libby Day och hennes familjemedlemmar som grymt mördas.

Historien börjar inte med mordet, utan med den tjugosjuåriga Libby som hela sitt liv har levt på andra människors gåvor, eftersom hon var den enda överlevande i sin familj, som så grymt mördades av den femtonårige brodern. Men var det verkligen hennes bror Ben som mördade mamman och systrarna?

När Libby blir kontaktad av Mordklubben börjar hon alltmer tvivla på sitt eget vittnesmål om vad som hände den där natten. Hade hon verkligen sett allt det hon sa till poliserna, i domstolen?

I en grymt spännande berättelse får man följa alla familjemedlemmarna från frukost den dag mordet skedde, fram till de sista skälvande minuterna av deras liv. Allt medan Libby i nutid försöker hitta svaret på vem som verkligen var mördaren. Till slut har hon ställt alltför många frågor och närmat sig gåtans lösning, utan att själv inse vad hon har gjort. Men mördaren vet...

Åh, så spännande den var! Nu ska jag snabbt kika in på nätet och se om jag hittar fler ljudböcker av Gillian Flynn.

Läs Mörka platser, lyssna på boken. Jag lovar dig, du kommer också att ha fått en ny favoritförfattare!

Du hittar säkert boken hos din lokala bokhandlare, annars finns boken att köpa hos internetbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 25 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!