Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 12 juni 2013

"Jag njöt verkligen av Persiens Pärla, den var mysig och helt underbar!"

Tror aldrig jag har varit så nervös för att få tillbaka korrektur på en bok, som jag har varit på Persiens Pärla. Speciellt från Roxana Kaboli, som den här gången har gjort researchresan för mig. Det är även hon som har uppmuntrat mig att skriva boken, eftersom hon kommer härifrån. Hon ville veta mer om sitt lands historia och jag har gjort mitt bästa för att förmedla den till henne och alla andra som har Iran i sitt hjärta.

Roxana Kaboli på researchresa för Persiens Pärla.
I bakgrunden ruinerna av palatset Persepolis.

Nu har korrekturen kommit från tre av mina fyra korrekturläsare/lektörer. Här kan du läsa vad de tycker om boken, betänk också att boken har blivit ännu bättre efter deras kritiska granskande!

"Mycket bra bok! Miljöbeskrivningarna var på pricken, hela den persiska känslan flöt på bra genom boken. Jag njöt verkligen av denna bok, den var mysig och helt underbar! Allt var perfekt som vanligt, karaktärerna, miljön, handlingen. Super!" Roxana Kaboli.

"En nervkittlande spänning byggs upp i Kims senaste bok. Hela Ramonas existens står på spel - klaffar inte allt kanske hon upphör att existera. Läs den spännande fortsättningen på Ramonas och Theos liv tillsammans." Annelie Nilsson

"Ännu ett nervkittlande äventyr för Theo och Ramona. Färgstarka karaktärer, mystiska miljöer och ett levande språk gör läsningen till ett rent nöje." Ingela Svensson.

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!