Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 30 juni 2013

När Totte hittade sin matte, en underbar liten bok!

När Totte hittade sin matte av Christina Linnea Örtendahl är en mysig liten bok.

Inledningen är sorglig eftersom Tottes matte far till himlen och han blir lämnad till hundhem. Där börjar jakten på en ny familj för Totte. Berättaren är Totte själv som talar om hur många dåliga mattar och hussar det finns, men en dag kliver en ny person in i Tottes liv. Han vill så gärna att det är ska vara den rätta. Ska det fungera den här gången?

Boken är charmig och har jättefina, mysiga teckningar av Totte och hans liv. Illustratörens namn är Marie Therese Mattsson.

Jag önskar att boken hade varit i större format, med tjocka pärmar, då hade den dragit till sig många blickar hos bokhandlaren. Nu är den bara ett litet häfte som lätt försvinner i mängden, tyvärr, eftersom det är en mycket charmig berättelse som fick mina ögon att tåras, både av sorg och glädje!

Tror att många barn kommer att älska boken!

Fråga efter boken hos din bokhandlare och be dem ta hem den till dig om de inte har den. Boken finns också att köpa hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!