Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 23 juni 2013

Nu ska vi busa! sa Bråkstakarna av Malin Nilsson

Nu ska vi busa! sa Bråkstakarna av Malin Nilsson och Ewa Bramstång är en bok jag längtar efter att få läsa för mina barnbarn.

Bilderna är helt underbara och man kan stanna länge på varje sida, titta, upptäcka nya saker, diskutera och fundera. Det är en gullig liten berättelse om Bråkstakarna, som är de små filurer som egentligen ställer till det när barnen börjar bråka. Alla har sin specialitet i bråk!

En underbar bok, med sagolika figurer! Rekommenderar varmt boken! Den är tänkt för barn 3-6 år, men jag hade lika stort nöje av boken!

Fråga efter boken hos din bokhandlare och be dem ta hem den till dig om de inte har den. Boken finns också att köpa hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

2 kommentarer:

  1. Kul när det dyker upp riktigt bra barnböcker!

    SvaraRadera
  2. Hej Marina
    Ja, det är roligt att hitta nya författare :-)
    Har du några bra boktips?
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!