Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 13 juni 2013

Skrivprocess: Disciplin

DISCIPLIN

Om du går omkring och drömmer om att skriva en bok, men aldrig känner att du har tid, är det disciplin du behöver i ditt liv.

Du behöver bestämma dig för att sätta dig ned och skriva boken du bär inom dig. Prioritera om i livet, du kommer att upptäcka att det går lättare än vad du tror.

Stäng av tv:n tidigare, gå upp en stund tidigare, gå och lägg dig en stund senare...

Hitta din tid på dagen då du kan ta dig en stund för att skriva. Bestäm dig för att den stunden är helig, den är bara ägnad för skrivande.

Då finns det inget tid för internet, inga störande samtal. Det är din skrivtid, något du måste göra klart för dig själv och för alla i din närhet.

Inför disciplin i ditt liv då kommer din bok att bli färdig fortare än du tror!

Lycka till!

Kramisar Kim M. Kimselius


Vad roligt att du läser min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget.
Välkommen tillbaka!

I min skrivbok Att skriva med glädje hittar du många tips och råd om skrivandet!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!