Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 17 juni 2013

Skrivtävling Riksteatern NY TEXT, manustävling

Det här är en tävling för dig som tycker om att skriva film- och pjäsmanus. Det är Riksteatern som utlyser tävlingen NY TEXT.

NY TEXT! Skicka in din text

Fram till 15 september 2013 kan du skicka in ditt bidrag.
De enda riktlinjerna är att:
1. Texten ska vara tänkt att framföras live! Av skådespelare på en scen, inte att avnjutas i enskildhet i favvofåtöljen.
2. Den får vara max 10 000 tecken inklusive blanksteg.
3. Den får inte ha publicerats eller spelats tidigare.
4. Deadline 2013: 15 september
5. Endast EN text per deltagare.
Så här gör du:
1. Spara hem någon av följande filer till din dator:
NY_TEXT_2013_mall (Word)
NY TEXT 2013 mall (RTF)
2. Fyll i dina kontaktuppgifter.
3. Klistra därunder in din text på max 10.000 tecken (inklusive blanksteg).
4. Spara.
5. Bifoga filen i ett mejl till den region du vill vara deltagare i.
Din region ser du på kartan bredvid, klicka sedan på din regions e-postadress nedan:

Region Mitt:
nytext.mitt@riksteatern.se
Region Nord:
nytext.nord@riksteatern.se
Region Öst:
nytext.ost@riksteatern.se
Region Väst:
nytext.vast@riksteatern.se
Region Sydöst:
nytext.sydost@riksteatern.se
Region Syd:
nytext.syd@riksteatern.se
Skriv regionens namn i ämnesraden!
STORT TACK FÖR DITT BIDRAG!

Det här tycker jag låter som en mycket spännande tävling. Synd att jag inte är duktig på att skriva film- eller pjäsmanus. Är du? Ta då chansen!

Lycka till!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"En väldigt bra bok för dem som skriver som hobby, har författardrömmar eller redan är författare" Tanja Dianovas bokblogg.

Läs mer om Att skriva med glädje.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!