Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 25 juni 2013

Skrivtävling: SkrivarSidans Dikttävling

SkrivarSidan är flitig med att ha tävlingar. Den här gången utlyser de en dikttävling. Visst har du många dikter undanstoppade i lådorna, det har jag! Läs nedan vad som krävs för att du ska vinna:

SkrivarSidans Dikttävling 2013

För sjätte året i rad utlyser vi SkrivarSidans dikttävling. Tävlingen är öppen för våra betalande medlemmar. Du kan delta med tre bidrag, dikter och/eller prosadikter, på sammanlagt tre A4-sidor teckensnittstorlek 12 pt i Word eller OpenOffice. OBS! Dikterna ska inte vara publicerade i andra sammanhang.

Temat är fritt med undantag för rena kärleksdikter.

Bidragen ska vara inne senast den 18 september 2013 och du skickar in dem via sajten och väljer kategorin Dikttävling 2013.


Tre vinnare utses som får sina dikter publicerade på SkrivarSidan den 8 oktober 2013. OBS! Vi publicerar även andra bidrag som vi anser tillräckligt bra.
1:a pris 1000 kr + diplom
2:a pris bokpaket + diplom
3:e pris ett års medlemskap på SkrivarSidan + diplom
OBS! Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.

Jag vill bli betalande medlem och delta i tävlingen!


Lät det som en intressant tävling för dig? Lycka till! Berätta gärna för mig om du vinner :-)

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"En väldigt bra bok för dem som skriver som hobby, har författardrömmar eller redan är författare" Tanja Dianovas bokblogg.

Läs mer om Att skriva med glädje.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!