Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 30 juli 2013

Novelltävling Se Upp

Alltid lika roligt att hitta nya skrivtävlingar att dela med mig av till mina bloggläsare. Varsågod:

Ny novelltävling på temat 

”Se upp”


Bidragen ska vara på max 4 000 tecken inklusive mellanslag. Klistra in ditt bidrag i ett mail och skicka till novell@tidningenskriva.se. Glöm inte att ange namn, adress och telefonnummer i direkt anslutning till ditt tävlingsbidrag. Vi behöver ditt bidrag senast 21 september.

Vinnare utses i samarbete mellan tidningen Skriva och förlaget Novellix som ger ut noveller styckvis och i fickformat

Vinnaren belönas med ett presentkort på 500 kronor i vår webbshop och får sin novell publicerad i tidningen.


Det är webbtidningen Skriva som utlyser tävlingen. Om du har några frågor angående tävlingen får du kontakta dem.

Lycka till!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"En väldigt bra bok för dem som skriver som hobby, har författardrömmar eller redan är författare" Tanja Dianovas bokblogg.

Läs mer om Att skriva med glädje.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.


Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!