Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 3 augusti 2013

Boktips: Kenneth tar oss från A till Ö genom Sverige av Paulina Bengtsson och Jaana Persson

Kenneth tar oss från A till Ö genom Sverige av Paulina Bengtsson och Jaana Persson är en fin bilderbok, med bra text och charmiga bilder.

Boken tar läsaren med på en resa genom Sverige och berättar i rim något om varje plats huvudpersonen, Kenneth, besöker. Jag ler igenkännande när han besöker platser jag har varit på.

Från Kalmar i söder till Treriksröset i norr passerar Kenneth bland annat Gotland, Göteborg, Stockholm och Jukkasjärvi. Tillsammans med huvudpersonen går vi på cirkus, åker skidor, cyklar och spelar bandy. Kenneth plockar upp en clown, en mus och en gammal tant. Ett ressällskap som Kenneth tycker är helt briljant. :-)

En härlig bok som jag varmt rekommenderar!


Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars får du fråga efter den så tar de hem boken till dig. Boken finns också att köpa hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!