Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 11 augusti 2013

Ett mer privat socialt nätverk är Path

Är alltid sugen på att utforska nätet och hitta nya sociala medier. Där hittade jag Path, som är ett socialt nätverk för familj och nära vänner. Inlägget har jag hämtat från Telias sida.

Path – ett mer privat socialt nätverk

Path är inte som Facebook och inte heller som Twitter, inte på långa vägar. Jag är själv väldigt aktiv i båda ovannämda nätverk och var först tveksam till Path. Tanken var: Nej, inte ett nätverk till att följa och uppdatera. För mig är Twitter nätverket för personer jag kanske inte känner men som delar samma intressen. Facebook för mig är snäppet mer personligt men där finns verkligen alla som jag på något sätt har stött på under mitt liv. Inget ont om de båda.
Path är som en smart journal där man delar med sig av sitt liv till de allra närmaste, familj och de som betyder mest. Därför har också Path en gräns för antalet vänner man kan ha: 150 st. Siffran kommer från “Dunbar’s number” och enligt detta är 150 en teoretisk gräns för antalet sociala relationer en person kan ha under sitt liv.
Med Path kan man dela med sig av foton, videos, tankar, musik, platser, när man går och lägger sig och när man vaknar, som en smart journal helt enkelt. Vill man inte dela med sig av något så kan man självklart posta allt privat. Path kan även automatiskt posta ett inlägg när man anländer till en ny plats/stad eller dylikt. Appen är lik Instagram vad gäller funktionen med riktigt vackra fotofilter. Om ett inlägg delas på andra nätverk än Path får inlägget en unik URL-adress där webbgränssnittet är riktigt vackert, som här.
Om vill så finns alltså möjligheten att dela med sig av sina inlägg till även Facebook, Twitter, Tumblr och Foursquare. Men det allra bästa med Path, förutom dess briljanta idé, är gränsnsittet. Appen är oerhört vacker, smidig och smart. Jag blev mäkta övertygad att börja använda Path efter att ha läst alla fördelar med Path.

Path är helt gratis och finns för Android och iPhone/iPad.


Ja, då vet du, och jag, lite mer om Path! Blev du sugen på att testa?

Är du med i något socialt nätverk som du vill tipsa om? Skriv gärna i kommentarsfältet eller mejla Kim M Kimselius.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!