Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 16 augusti 2013

Föreläsning på Blekinge Wellnessfestival 18 augusti

Den 18 augusti 11.45 ska jag föreläsa på Blekinge Wellnessfestival. Det kommer att bli en spännande och annorlunda föreläsning. Jag kommer att berätta om hur man kan må bättre av att skriva. 

Så här skriver Blekinge Wellnessfestival om min föreläsning:

Söndag den 18 augusti 11.45 Kim Kimselius – skriv en bok för att må bra!
Kim M. Kimselius har skrivit en fristående historisk äventyrsserie om Theo och Ramona som reser i tiden och upplever historiska händelser. 
Böckerna är uppbyggda runt riktig historia och riktiga historiska personer, samt avslutas med en faktadel. Böckerna är så spännande att de är svåra att lägga ifrån sig. 
Kim har också skrivit en äventyrsdeckarserie om Kimberlie och Andy som bor på Nya Zeeland. Även spökbok, hästbok, deckare, tonårsbok, novellsamling och skrivbok har Kim hunnit med. Totalt 26 böcker!

Det här är Blekinge Wellnessfestival:
Beskrivning
Blekinge Wellness Festival "en källa för hälsa"

Mitt i Blekinge, i Ronneby Brunnspark - en av Sveriges vackraste parker, bjuder vi in Er att få uppleva...

• föreläsningar och workshops om hur vi främjar hälsa
• olika motionsformer för att främja hälsa
• hur vi kan bygga hållbara människor för ett hållbart samhälle...
...
Wellness är ett uttryck för ”en sund själ i en stressfri kropp” - Blekinge Wellness Festival erbjuder olika sätt att uppnå detta genom olika kropps- och själsupplevelser blandat med kunskap och forskning med fokus på friskvård och hälsofrämjande livsföring.

Vi definierar Wellness ur ett helhetsperspektiv på människan - hälsa för kropp och själ genom medveten livsföring, vilket innebär hur vi motionerar, äter, tänker, konsumerar och interagerar i samhället.

Välbefinnande är kopplat till naturen, att leva i enlighet med naturen inom oss och omkring oss. Att vistas i parken, i skogen med sin rika natur och i sin egen trädgård - är hälsofrämjande i sig. På festivalen kan du lära dig mer hur vi på ett naturligt och enkelt sätt kan leva sundare och bli gladare människor...

... för att vi tillsammans ska kunna bygga ett hållbart samhälle behöver vi hållbara människor...

Kom och bli inspirerad till ett mer hälsosamt och gladare liv - DU också! 




Kom och hälsa på mig och lyssna på min föreläsning. Jag tar med ett litet antal av min skrivbok Att skriva med glädje, som du har möjlighet att köpa signerade direkt efter föreläsningen.

Vi ses den 18 augusti 11.45 på Blekinge Wellnessfestival! Här ser du alla programpunkter under Blekinge Wellnessfestival och var du kan hitta mig.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!