Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 18 augusti 2013

Holger och sjöräddningen av Ingela Nilsson är en mysig bilderbok

Holger och sjöräddningen av Ingela Nilsson är en mysig bilderbok. Detta är tredje boken om Holger, de tidigare heter Holger på Hummerfiske och Holger Fisker.

Jag tycker om upplägget på boken, att det är en mjuk figur som är Holger, samt att han är insatt i riktiga, vardagliga händelser. Ja, egentligen är händelserna betydligt mer spännande än en helt vanlig dag. I Holger och sjöräddningen blir Holger vittne till hur en båt kör på grund. Holgers farfar larmar sjöräddningen och det som börjar som en helt vanlig fisketur blir till ett mycket spännande äventyr för Holger.

I barnböckerna om Holger möter du en liten fiskarkille, som gillar äventyr. Böckerna berättar på ett roande, spännande och pedagogiskt sätt om fakta kring ett tema. Holgerböckerna är fyllda av härliga fotografier från Holgers olika äventyr. 10 kr av varje såld bok skänks till Sjöräddningssällskapet.

Ska bli spännande att höra vad barnbarnen tycker om boken. Jag tror att det blir en bok de vill bläddra i många, många gånger!

Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars får du fråga efter den så tar de hem boken till dig. Boken finns också att köpa hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!