Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 23 augusti 2013

Just nu händer det mycket, bland annat Signering i Karlskrona och Lund

Oj, vad mycket som har hänt de senaste veckorna. Jag har fått en ny liten familjemedlem, Tudor. En åtta veckors berner sennenvalp.

Direkt efter att han kom  till vårt hem, åkte jag iväg och föreläste på Blekinge Wellnessfestival. Där var bland annat Tainton Blossom och höll yogapass. Jag satte mig och kikade medan jag väntade på min föreläsningstid.
 

Där var flest unga, vältränade kvinnor som satt på sina mattor i gröngräset för att lyssna på Tainton, men även för att utföra ett yogapass tillsammans med henne. Plötsligt ser jag mitt i vimlet av viftande armar och ben, något udda som sticker ut, jag zoomar in kameran...
Där står en gråhårig man, iklädd keps, finbyxor, finskor och finskjorta. Han hänger med bra genom hela passet, även om han inte längre är lika vig som de yngre kvinnorna. Men om han fortsätter på det här sättet kanske han blir det så småningom :-) Det här var på söndagen.

På måndagen gick jag upp tidigt för att vara med i Radio Blekinge P4s morgonprogram med Tove och Daniel. 7.30 började programmet. Jag höll tummarna för att Tudor skulle sova större delen av natten så jag var pigg när jag skulle upp 5.00. Han sov i sex timmar och vaknade 4.00. Helt okej för min del.

Vi pratade om e-böcker och om att jag hade släppt min bok Månstenen som e-bok innan den kom ut som pappersbok. En trevlig halvtimma tillsammans med trevliga personer :-)

Jag hade inte mer än hunnit hem och starta upp datorn förrän jag fick ett mejl ifrån tidningen Sydöstran. De ville intervjua mig angående min nya e-bok Månstenen. Fick de komma direkt? Självklart!
Reportern Markus kom i sin fina Sydöstran bil och vi hade en trevlig stund tillsammans då vi talade om mycket mer än e-böcker.

Den där lugna första tiden med valpen blev inte riktigt så lugn som jag hade tänkt mig. Nästa evenemang är signering hos Bokia i Karlskrona. Så här fint brukar det se ut i butiken när jag anländer :-)

Lördag den 24 augusti
11.00-12.00
träffar du mig hos Bokia i Karlskrona

Då signerar jag för allra första gången min nya bok Persiens Pärla.
Du har även möjlighet att köpa samtliga mina böcker, bland annat Spöket på Stora Mossen som kom ut i juni och Back to Pompeii som kom ut i maj.

Jag vet att bokhandeln kommer att ha ett superbra pris: Om du köper två av mina böcker, får du en tredje av mina böcker helt gratis! Passa på att komplettera din Kimseliussamling ;-)

För dig som inte kan komma till Karlskrona har du möjlighet att träffa mig hos Akademibokhandeln Gleerups i Lund. Här ser du hur det såg ut i december när jag var där och signerade.

31 augusti 11.00-14.00
signerar jag mina böcker hos
Akademibokhandeln Gleerups i Lund.
Välkommen för en liten pratstund :-)

Det är spännande att vara författare, för jag vet aldrig hur dagen ska bli när jag stiger upp på morgonen. Antingen färdas jag till ett fjärran land tillsammans med Theo och Ramona, eller så sitter jag i en radiolokal och pratar, eller tillsammans med en journalist för en tidning. Jag älskar att vara författare. Livet är fascinerande och innehållsrikt!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!