Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 20 september 2013

Äntligen är Månstenen här, vaktad av Berner Sennenvalpen Tudor

Det har varit nervig väntan på Månstenen, första boken i den nya serien Theo- och Ramonaäventyr. Till slut kom den, bara några dagar innan jag kör till bokmässan. Vår lilla Berner Sennenvalp Tudor fick åka med och hämta böckerna.

Det var första gången han satt bunden, men han protesterade inte en enda sekund, utan satt snällt kvar och iakttog oss när vi packade böcker.

Det var många titlar som skulle hämtas på Selo lagerhotell, här vaktar Tudor Vikingaträl. Jag tycker det är så läckert att se alla böckerna ligga där. Det pirrar i mig av glädje. Mina böcker. De har jag skrivit!

Tony som äger lagerhotellet charmades av Tudor och erbjöd sig att hålla honom en stund medan vi packade böcker.

Om man är vakthund måste man sitta högt för att kunna se bra, säger Tudor och blickar ut över lokalerna ifrån bokhögen.

Direkt jag kommer hem sätter jag in boken i en av de hyllor där alla böcker står, alla språk, alla tryckningar. Det är många böcker nu. En mäktig känsla.

Älskar Månstenens omslag, och var tvungen att ställa boken med framsidan utåt, så jag ser det varje gång jag kommer in i min skrivarly.

Nu är det officiellt, nu finns pappersboken av Månstenen ute. E-boken har funnits ute cirka en och en halv månad och tickat iväg. På Bokmässan i Göteborg är första gången du kan köpa en signerad Månstenen. Om du inte har möjlighet att komma till bokmässan vet du i allafall att boken nu finns att ta hem för din bokhandlare.

26-29 september 2013 kan du träffa mig i 
monter B09:20 på
Bok & Biblioteksmässan i Göteborg. 
Jag signerar och berättar om mina böcker.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!