Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 14 september 2013

Boktips: Trubbel av Lee Child

Trubbel av Lee Child är en riktig otäck och spännande bok. Jag kastas direkt in i handlingen och får vara med om att bli utkastad ur en helikopter, bunden till händer och fötter.

Är det någon som verkligen kan beskriva allt i detalj så är det Lee Child. Det känns som om jag är där, som om jag är varje person han beskriver och upplever det de gör. Vilket gör boken riktigt otäck, skrämmande och fruktansvärt spännande!


Reacher är John Wayne, Rambo och Dirty Harry i en och samma person. Den 11 september 2001 förändrades den före detta militärpolisen Jack Reachers tillvaro. Han var en onåbar vagabond med endast en tandborste som bagage. Nu måste han bära ID-kort. Men är fortfarande så anonym det alls går att vara i USA. Trots det lyckas en före detta kollega spåra honom. Och få fram ett meddelande. Samla ihop vår gamla enhet igen!

Reacher inser genast situationens allvar. Ingen, absolut ingen, jävlas med militärpolisens utredare. Och Reacher var den främste av dem. De har alltid stöttat varandra och nu har en av dem hittats död. Av de övriga sex finns inte ett spår.
Ingen, absolut ingen, jävlas med Reacher. Eller hans vänner. Jävlas med Reacher och Reacher jävlas tillbaka. Och räntan är döden.

Lee Child är engelsman, men efter tjugo års arbete inom brittisk television flyttade han till USA och började en ny karriär som thrillerförfattare. Hans böcker om den tuffe actionhjälten Jack Reacher har blivit en stor internationell succé som sålt i över tjugo miljoner exemplar.

Har du ännu inte läst en Jack Reacherbok av Lee Child kan jag varmt rekommendera dig att läsa den här boken!

Självklart hittar du boken i din bokhandeln. Den finns också på Adlibris och Bokus eller övriga nätbutiker.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!