Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 5 september 2013

Skrivretreat i november

För mig fungerar det bäst att sitta hemma och skriva i lugn och ro, för andra fungerar det bättre att sitta på ett kafé med andra människor omkring sig. En del åker på skrivretreat för att träffa andra författare, byta erfarenhet och skriva i lugn och ro. Nu har även du möjlighet att åka på Skrivretreat. Läs nedan:

Skrivretreat i november!

1-17 november 2013.
Kom så många dagar du önskar!

Nu presenterar vi årets skrivretreat i november 2013 på Tre Björnar vandrarhem. Denna gång i samarbete med Författarcentrum som bjuder in sina medlemmar på retreaten.

Här får du lugn och ro att skriva. Du träffar skrivarvänner och njuter av den vackra naturen och vänliga atmosfären i Älvdalen. Du bor i sekelskifteshus och har eget rum med skrivbord och tillgång till gemensam skrivarateljé, kök/tv-rum och trådlös internet. Gångavstånd till vildmark såväl som simhall med 50-metersbassäng, restauranter, bibliotek och affärer. För den skidsugne går det att åka skidor vid en fäbod 2 mil bort om inte snön lagt sig kring Älvdalen.

För ett eget rum betalar du 200 kr/natt. Om du vill dela rum kostar det 150 kr/natt. Frukost 60 kr, lakan och handduk 100 kr,
slutstädning 150 kr-300 kr om du inte vill städa själv.

Se utlåtanden och bilder på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Skrivretreat-i-Älvdalen/170139499759449?fref=ts

Anmälan och frågor: Ingela Norlin, STF Vandrarhem Älvdalen, Tre Björnar

Anmäl gärna på mail trebjornar@telia.com

Telefon 0251-104 82
Mobil Ingela Norlin 070-659 17 68
E-post trebjornar@telia.com
Dalgatan 31
79631 ÄLVDALEN

Välkommen hälsar Ingela och Gerhard på Tre Björnar i samarbete med Författarcentrum

STF vandrarhem Älvdalen, Tre Björnar: www.trebjornar.com

Författarcentrum: www.forfattarcentrum.se
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Författarcentrum/254749451265763?fref=ts


Låter det som något för dig? Jag tycker det låter väldigt mysigt, eller hur?

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!