Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 26 oktober 2013

Boktips Insurgent av Veronica Roth

Äntligen har jag läst/lyssnat på Insurgent av Veronica Roth. Har längtat väldigt mycket efter fortsättningen på Divergent. Jag lyssnade på boken under min resa till Island, så boken kommer alltid att vara förknippad med minnen därifrån.

Även om jag tyckte om den här boken fångade den inte mig på samma sätt som första boken i serien. Det hände liksom inget, trots att det hände massor med saker hela tiden. Låter det konstigt? Då ska jag förklara: Jag tyckte liksom att handlingen inte gick framåt, trots att det var mycket spännande. Det kändes som om berättelsen stampade på samma ställe. Nu låter det säkert som om jag inte tyckte om boken, men så är inte fallet, jag tyckte faktiskt om den och väntar med spänning på fortsättningen. För givetvis slutade den här boken med en rejäl cliffhanger som får mig att längta efter nästa bok i serien.

Ett enda val kan förändra dig eller förgöra dig. Men varje val har konsekvenser, och när oroligheter väller upp i falangerna omkring henne måste Tris Prior fortsätta att försöka rädda dem hon älskar - och sig själv - samtidigt som hon brottas med svåra frågor om sorg och förlåtelse, identitet och lojalitet, politik och kärlek.

Tris initiationsdag borde ha varit en dag fylld av firande och segeryra tillsammans med hennes valda falang. I stället slutade dagen i outsägliga fasor. Nu rasar krig, och konflikterna mellan falangerna och deras ideologier växer. Och i krigstider måste man välja sida, hemligheter kommer i ljuset, och de val som måste göras blir ännu större och mer oåterkalleliga.

Tris har förändrats, dels genom sin beslut, men också av på grund av nya upptäckter och skiftande relationer. Nu måste hon omfamna sin divergens fullt ut, oavsett vilka risker det innebär.


Självklart hittar du boken i din bokhandeln. Den finns också på Adlibris och Bokus och i övriga nätbutiker. 

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 27 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!