Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 1 oktober 2013

Fem frågor och svar

Ibland skickas bloggutmärkelser och frågor mellan olika bloggar. Det är ett bra sätt att få veta mer om varje blogg och den som bloggar. Idag har jag fått fem frågor av Yohannah Leidefors. Kanske får du veta något nytt om mig om du läser frågorna och svaren :-)

1. Vem inspirerade dig / uppmuntrade dig att börja blogga?
Jag var på kurs i Sociala Medier hållen av Joakim Jardenberg. En av de saker han sa var "Om min mamma kan börja blogga, då kan ni också det!" Eftersom hans mamma var i min ålder, tänkte jag att jag skulle ge det en chans. Det här var på Bokmässan 2009. Jag gick direkt till mitt rum på hotell Gothia Tower och skrev mitt första blogginlägg. Eftersom jag inte tänkte närmare efter vad bloggen skulle heta blev namnet: Kim M. Kimselius är här nu!


2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
När jag startade bloggen hade jag inte en aning om vad jag skulle skriva. Med tiden har jag inriktat bloggen på att handla om skrivandet, mina researchresor, intressanta fakta, böcker, boktips, skrivtips, mina böcker och allt som rör dem och mitt skrivande.

3. Vad vet de flesta inte om dig?
Skrattar lite när jag läser den här frågan, eftersom jag undrar om det finns något som de flesta inte vet om mig vid det här laget. Det mesta har jag berättat om här på min blogg, många personliga saker, mina intressen. Jag har avslöjat hemligheter och passioner. Kanske har jag inte berättat att jag älskar att springa...

4. Vilka tre ord beskriver din stil allra bäst?
Glädje, Enkelt, Synonymer.

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Lättaste frågan hittills: Skriva på en bok!

Nå, fick du veta något nytt om mig? Har du själv några frågor du vill ställa? Mejla då mig på Kim M Kimselius.

Nu skickar jag de här fem frågorna vidare till: Malin K Eriksson, Eva Swedenmark, Jonna Berggren och Kristina Svensson, med förhoppning om att jag får lära mig något mer om dessa författare!

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!