Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 27 oktober 2013

Filminspelning hos Kim M Kimselius

Efter flera dagars hällregn kom solen tillbaka och höstfärgerna sprakade. Tur var väl det, för det var dagen för filminspelning här hemma hos mig.

Med två kameror visste jag inte riktigt vart jag skulle vända mig, utan gjorde som vid föreläsningarna, såg på än den ena, än den andra, hoppas att det blir bra...

Ingen tänkte på skuggan på min mage och ben. Spöket i Kolshult som var framme? ;-)

Som vanligt talar jag lika mycket med händerna som med rösten och tur var väl det, eftersom jag hade lunginflammation och inte var i bästa kondition. Har hört att folk tycker om hesa röster, hoppas på det...

Vad är det nu Kim håller på med tänker du kanske. Jo, det här filmteamet spelar in filmer om Eringsboda. Filmerna ska läggas ut på nätet och även ges till nyinflyttade Eringsbodabor. Det är inte bara jag som medverkar utan flera konstnärer som bor i bygden kommer också att berätta om vad de tycker att Eringsboda har tillfört deras konstnärsskap. För mig här det här Paradiset på jorden, här skriver jag som allra bäst, här får jag lugn och ro och mår jättebra. Om man undantar dagens lunginflammation...

Plötsligt försvinner rösten för mig och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Som tur är har jag sagt tillräckligt mycket och de är nöjda med mig.

När filmen är klar kommer jag att lägga ut en länk så att du får ta del av hela filmen och kika lite mer på spöket som rör sig över min kropp ;-)

Mitt paradis på jorden maj 2013.
Mitt i skogen.
Vår med försmak av sommar.
Blodröd sol.
Följ med...
Fler inlägg om Mitt Paradis utanför Eringsboda i Blekinge.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!