Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 11 oktober 2013

Hur ser en vanlig dag ut för en författare?



HUR SER EN VANLIG DAG UT FÖR EN FÖRFATTARE?

En ofta återkommande fråga i alla intervjuer är hur en normal författardag ser ut.

Egentligen finns det inga normala dagar för mig. Som exempel kan jag ta de senaste veckorna, då jag var i direktsändning på radio och pratade om gurkor på fredagen, på söndagen var jag och föreläste på en Wellnessfestival om hur man ska må bättre genom att skriva, på måndagen morgon var jag i direktsändning på en annan radiostation och pratade om e-böcker och till lunch samma dag fick jag besök av en tidning som intervjuade mig.

För en tid sedan hade jag ett filmteam här som filmade mig för en reklamfilm.

Sedan finns det dagar då jag går upp 4.45-5.00, rastar hundarna och sätter mig för att skriva någon gång mellan 7-8. Lunch mellan 12-13 sedan skriver jag till 17, då jag ger hundarna mat och rastar dem, äter och sedan skriver jag igen, läser fakta eller korrektur.

Nyligen var det Bokmässan i Göteborg som gällde. I en hel vecka hade vi packat och förberett bokmässan. Ja, egentligen började förberedelserna redan när vi åkte från bokmässan förra året. När allt var klart stod det kartonger med böcker staplade överallt och kläder var framplockade. Huset var iordninggjort för hus-, hund-, katt- och blomvakterna som alltid kommer hit och bor här med sina egna hundar.

På tisdagen i bokmässeveckan kördes allt material till Bokmässan för att packas upp i montern. Under onsdagen byggde vi montern. På torsdagen öppnades mässan och därefter var jag i stort sett i min monter B09:20 från tidiga morgonen till sena kvällen. På söndag kväll var det dags att packa ihop det som blivit över och köra hem till Blekinge, medan vi planerade hur vi skulle förändra och förbättra bokmässan 2014.

Här kan du se blogginlägg om bokmässan 2013:

När jag kom hem och pussat på hundarna, var det dags att packa om väskan för att flyga till Island och resa runt där under en vecka för att föreläsa om mitt författarskap och mina böcker.

Sedan är det dags att börja resa runt i Sverige för att föreläsa och signera.

Som du förstår finns det ingen riktig vardag för en författare, varje dag är ett nytt äventyr.

Jag älskar att vara författare!




Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!