Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 20 oktober 2013

Om jag bara fick skriva en enda bok till...

Inom mig ryms hundratals böcker, massor av idéer dyker ständigt upp inom mig, orden flödar och böckerna blir fler och fler. Mitt mål är att skriva hundra böcker innan jag dör. Men tänk om...

...Jag bara fick skriva en enda bok till...

...Då skulle jag skriva en självbiografi.

I den skulle jag berätta om allt fantastiskt jag har upplevt, alla fina människor jag har mött, alla spännande resor jag har gjort och allt vad mitt författarskap har burit med sig.

Jag fick en fråga i en intervju: "Har författarskapet uppfyllt de förväntningar du hade när du drömde om att bli författare?" Oj, jag hade tillnärmelsevis inte så många förväntningar. Det enda jag ville var att få min berättelse insatt i hårda pärmar, för att kunna sätta min bok, i min bokhylla.

Ändå har författarskapet erbjudit mig oändligt många fler möjligheter. Jag är nu 59 år. Jag började skriva när jag var 8 år. Jag fick mitt manus antagit när jag var 41 (skickade inte in förrän då). Jag debuterade som författare när jag var 43. I sexton år har jag varit författare. En bråkdel av mitt liv. Ändå har det livet gett mig så oändligt mycket, att bara de sexton åren skulle fylla en hel bok.

Om jag bara fick skriva en enda bok till, då skulle jag skriva min självbiografi och tillägna den alla de människor som under dessa år har berikat mitt liv! Tack för att ni finns!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

2 kommentarer:

  1. det slog verkligen an en tanke hos mig när du postar statementet "om jag bara fick skriva en enda bok till" det får mig att definitivt besluta mig för att skriva den bok jag funderat på men fegar en aning på. Efter den sista delen trilogin om Pär, helena och sylvia som kommer hösten 2014 ska jag sätta ner foten och skriva något helt annat, den boken som jag skulle skriva om jag bara fick skriva en enda bok till...

    SvaraRadera
  2. Hej Maria
    Låter helt underbart. Sätt igång! Alltså när du är klar med dina övriga böcker. Släpp inte tanken!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!