Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 24 december 2013

Boktips: Lögner av Lee Child

Som vanligt har jag trollbundits av Lee Childs bok. Den här gången var det Lögner.

Lee Child har en förmåga att bygga upp spänningen så att du tror att huvudpersonen Jack Reacher är ohjälpligt förlorad, men så, någonstans ifrån, kommer räddningen. Alltid lika oväntat.

Den här gången liftar Jack Reacher med två män och en kvinna. De möts av flera vägspärrar, men vinkas snabbt igenom. Det dröjer inte länge förrän Jack Reacher förstår att det faktiskt är deras bil polisen är ute efter, att han är ett sätt för de efterlysta att klara sig från polisen.

Saken blir inte bättre när Jack Reacher förstår att kvinnan har blivit kidnappad tillsammans med sin bil. När männen ber Jack Reacher ta över ratten, börjar han fundera ut ett sätt att överbemanna dem båda och på så sätt rädda kvinnan. Inte det lättaste när man kör i 130 kilometer på en motorväg och har två beväpnade män i bilen...

Det är bara att börja läsa den här boken, den är otroligt spännande och jag rekommenderar den varmt till dig!

Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, och hos nätbokhandlarna som till exempel Adlibris och Bokus. Läs den!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

2 kommentarer:

  1. Hej! Du är den bästa författaren jag känner till! Dina böcker är det som fått mig läsa trots mina lässvårigheter. Man lever sig in i böckerna på ett magiskt sätt och jag älskar det.

    Kramiz<3

    SvaraRadera
  2. Hej Jenniey
    Åh, tack för dina fina ord Jenniey! Nu blev jag mycket, mycket glad!
    Fortsätt läs!
    Kramar från Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!