Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 5 december 2013

Kimselius nya hemsida

Genom ett projekt på BTH, Blekinge Tekniska Högskola, har min hemsida fått ett nytt, fräscht utseende. Direkt du kommer in på sidan får du välja vilket språk du vill läsa sidan på.

Ambitionen är att det ska finnas lika mycket text på samtliga språk, men just nu är det den svenska sidan som är komplett. De andra är under uppbyggnad.

Du hittar tydliga rubriker för att hitta runt på hemsidan. Vi börjar med OM KIM.

På Om Kim kan du läsa mycket om mig, vad som fick mig att börja skriva och så vidare.

Därefter hittar du KONTAKT.

Här finns en sida med PRESSFOTON.

Du hittar även en FAKTARUTA.

Dessutom har du den engelska intervjun INTERVIEWS THAT MATTER.


Hundarna är en viktig del av mitt liv, och även av mitt skrivande. Därför har min kennel, Jamakis, fått en central plats på hemsidan och du kan se bilder från Pompejikullen, som är döpt efter min bok Tillbaka till Pompeji. Min hund Pluto som kommer från den här kullen, illustreras på omslaget till Theos Pompeji.


Här kan du läsa lite om min kennel på JAMAKIS KENNEL

Du kan se BLANDADE FOTON på mig och mina hundar (under uppbyggnad).

Du kan läsa RAPPORT FRÅN VALPLÅDAN del 1

 RAPPORT FRÅN VALPLÅDAN del 2

 RAPPORT FRÅN VALPLÅDAN del 3

Dessutom kan du följa hela Pompejikullen från mammas mage, födseln och till leverans under rubriken POMPEJIKULLEN

Därefter kommer vi till BÖCKERNA
Under BÖCKERNA hittar du samtliga böcker som jag har gett ut.

Här kan du också se böckerna i kronologisk ordning, om det är så att du vill läsa historien efter det årtal händelserna utspelar sig. Det gör du under rubriken BÖCKER I ÅRTALSORDNING.

I och med den nya hemsidan har Theo och Ramona fått en alldeles egen sida. Den hittar du under rubriken THEO OCH RAMONA.

Även Kimberlieböckerna har fått en egen sida under rubriken KIMBERLIE OCH ANDY.

Nästa rubrik är FÖREDRAG.

Under FÖREDRAG kan du läsa om de olika föredrag jag håller när jag är ute i skolorna.

Under SKAPANDE SKOLA kan du läsa om vad jag gör i projektet skapande skola och hur jag bokas för föredrag.

Alldeles nytt är också att jag har lagt ut den taxa som gäller för föredrag enligt Författarcentrums rekommendationer. Den hittar du under rubriken KOSTNAD.

Under rubriken FÖRFATTARTIPS hittar du skrivtips och svar på många av de frågor som mina läsare har ställt till mig.

Mitt förlag Roslagstext har fått många rubriker.

Under ROSLAGSTEXT berättar jag lite om förlaget.

 OM ROSLAGSTEXT berättar lite mer om förlaget.

 KONTAKT ger dig kontaktuppgifter.

PRESSFOTO berättar var du hittar foton på Kim M Kimselius och bokomslagen.

ROSLAGSTEXT PÅ NÄTET ger dig länkar till Roslagstext.se samt Roslagstext blogg och den fyrsidiga artikeln om mig i Svensk Bokhandels tidning.

Under LÄNKAR hittar du länkar till alla de platser där du hittar Kim, fanklubbarna om Kim och lite annat, t.ex. illustratörerna till bokomslagen på mina böcker.

Du hittar videofilmer, signeringstider, smakprover ur böckerna, var du kan köpa böckerna och mycket mer på min hemsida www.kimselius.se. Kika in på sidan och hoppa runt bland alla rubrikerna. Hör gärna av dig och berätta om det är något du tycker saknas.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!