Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 29 december 2013

"Och så var det bara en sak till..." Steve Jobs - en biografi


Steve Jobs - en biografi av Walter Isaacson är en bok på 666 sidor och tar 25 timmar att lyssna igenom som ljudbok. Lite avskräckande när man ser siffrorna, men jag gav mig i kast med boken under min skånesignering i december. Något jag inte ångrar.

Redan från första stund var jag trollbunden av boken. Både av Steve Jobs som person, men också av att få följa utvecklingen av den digitala värld som han är en av skaparna till. Ännu ett plus är att jag själv har följt hela den här utvecklingen och fått ta del av hur varje produkt blivit en stor nyhet.

Trots resa i snöstorm och halka glömde jag av de dåliga väderförhållandena, eftersom jag i öronen hade Steve Jobs som sällskap.

Han är ingen trevlig person, som jag skulle vilja möta i verkligheten, men han har något mycket speciellt, en tro på sin produkt och en stark drivkraft att förverkliga den.

Det här är en bok som jag verkligen hoppas att du vill läsa, för den ger mycket kunskap, samtidigt som den är bra berättad.

Steve Jobs ville inte själv läsa igenom boken, eftersom han ville att författaren skulle lämna en så sann och osminkad bild som möjligt av honom. Vilket författaren har gjort. Därav min kommentar att jag inte skulle ha velat träffa Steve Jobs. Ändå skulle jag vilja det, få vara med i hans inre krets, hamna i hans förvrängningsfält och få ta del av hans idéer. Något som inte är möjligt, eftersom Steve Jobs besegrades av cancer den 5 oktober 2011, efter att i många år ha bekämpat cancern på flera olika sätt.

Något som jag inte visste om var att Steve Jobs var en av delägarna till Pixar films. Ett filmbolag vars filmer jag älskar och har sett.

Aldrig trodde jag att en biografi skulle uppsluka mig så totalt, att jag skulle tänka på den i flera dagar efter att ha slutat lyssna på boken, att jag skulle prata om den med alla jag mötte... Men exakt så är det, jag kan helt enkelt inte sluta tänka på boken och Steve Jobs.

"Och så var det bara en sak till..." Är ord som Steve Jobs alltid sa i slutet av sina föredrag. Efter de orden kom det allra viktigaste.

Läs boken Steve Jobs - en biografi och ta del av en viktig bit av vår historia.

Fråga efter boken hos din bokhandlare om den inte finns inne, annars hittar du boken hos internetbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim 
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!