Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 30 december 2013

"Ruskigt bra bok!" Tillbaka till Pompeji av Kim M Kimselius

Så här på en av årets sista dagar vill jag passa på att dela med mig av den här härliga recensionen jag fick av min bok Tillbaka till Pompeji. Det är cissi.grip.blogg.se som har recenserat boken.



Kul med lite utmaningar så här till jul med. Jag trodde först det inte skulle bli så mycket lästid men ack så fel jag hade. Bättre att man kurerar sig istället.Till denna utmaningen fick man välja 3 böcker man ska läsa klart på en vecka. Jag fick lägligt hem 3x Kim K Kimselius böcker om Ramona och Theo och jag började idag och är fast. Sååå underbart spännande och lättskrivna rader så jag har redan läst halva del 1 idag utan problem. Härligt!!
 
Del 1: Tillbaka till Pompeji
Del 2: Jag är ingen häxa
Del 3: Faraos förbannelse


Ja jösses. Så kan det gå om man fastnar i en bok. Jag har läst ut Tillbaka till Pompeji på 1 dag!! Det är nog rekord för min del. En välskriven och mycket spännande bok som inte går att sluta när man väl börjat. Nu ska jag raskt börja med del 2. Ruskigt bra bok. Jag gillar Ramona! En tuff tjej som inte är rädd för mycket. Modig är hon oxå!!  

Tack Kim K. Kimselius för att jag får läsa dessa böcker!!!


Tack Cicci för dina fina ord om Tillbaka till Pompeji. Ser fram emot att höra vad du tycker om de andra böckerna.

Här kan du läsa om vad som fick mig att skriva Tillbaka till Pompeji.

"Aftur til Pompei"/"Tillbaka till Pompeji" utsågs som en av de bästa utländska ungdomsböckerna på Island 2009

Om du också vill läsa efter Tillbaka till Pompeji får du be din bokhandlare ta hem boken till dig. Den finns också att köpa på internetbutikerna, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!