Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 30 januari 2014

Snökaos i Blekinge då njuter mina Berner Sennen av livet

Nu har det snöat i flera dagar i Blekinge och vi skottar och skottar. Hundarna tycker det är kul med snö, i alla fall de stora. Tickie som är lite mindre, har kämpigt med snön och håller sig till de skottade gångarna. Så vi skottar...

Tickie och vår sjumånaders Berner Sennenvalp Tudor tittar på husse som skottar.

Ser du glädjen i hundens kropp. Tudor älskar snö.

Ticke är däremot mer för att stå på trappan och titta på snön. Hon får problem med snöklumpar runt benen. Till slut går hon som en bodybuilder.

Tudor är däremot alltid på språng, svår att fånga på foto. Det blir många kort tagna för att få en bild där han inte är suddig.

Medan Tudor och Tickie är ute i snön ligger gammelhunden Pluto inne i värmen och myser.

Även inomhus ser man energin i Tudor. Alltid på språng. Eller helt avkopplad, som batteriet Tudor.

Nu är vi ute och skottar för andra gången den här dagen. Tudor älskar att anfalla snöskyffeln. På bilden är han på språng mot skyffeln.

Här ser du tydligt hur mycket snö det är. Tickies ben försvinner helt och halva Tudors ben också.

Tudor har upptäckt att de frusna nyponen på rosenbuskarna är supergoda, säkert nyttigt också.

Snön börjar fastna på Tickie.

Gamla Pluto tar det lugnt ute i snön och väntar tålmodigt på mattes kommandon.

Pluto får inte sitta still länge, för Tudor vill ha en lekkamrat och bjuder upp till kamp.




Det är full fart tills "polisen" Tickie blandar sig i leken och säger att det räcker för den här gången. Tror Pluto är tacksam för det.

Jag skottar en stig runt vår två tunnland stora tomt och hundarna går bakom mig i den nyskottade gången.

Om du tror att jag ser så här glad ut för att jag tycker om att skotta snö, då har du fel, jag ler glatt för att jag ser hundarna leka med varandra i snön.

Inne efter en timma ute i snön och yrvädret, då ser hundarna ut så här när de kommer in. Tickie och Tudor letar fågelfrön som jag har spillt ut på golvet.

Pluto ligger nöjd i hallen med en leksak. Det dröjer inte länge förrän han kryper upp i sin dyna och snarkar ljudligt.

Skönt att komma in efter den bitande vinden och snön som gör glasögonen prickiga. Jag tittar ut genom fönstret och njuter av att det är fullt av fåglar i de fulla foderautomaterna. Så här, genom fönstret, är vintern mycket härlig.

Efter lunchens snöskottning är det skönt att slå sig till ro vid datorn och försvinna in i fantasin värld. Några ögonblick väljer jag mellan de böcker jag håller på med: Rädda min lillebror, Anastasias öde, Skräckresan med Titanic, eller min "hemliga" fantasybok... Hmmm...

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 26 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!