Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 26 januari 2014

"Vill uppmana alla att läsa Den där dagen av Kim M Kimselius"

Det kom ett mejl ifrån en journalist på Sveriges Radio P4 Blekinge, Yamila Lindgren. Hon hade läst min bok Den där dagen, eftersom hon skulle intervju mig i radion om boken. Hennes mejl gjorde mig jätteglad. Den där dagen är den bästa bok jag har skrivit och jag vill, precis som Yamila, att så många som möjligt tar del av boken. Nedan kan du läsa en del av hennes mejl. Imorgon, den 27 januari 15.30, kan du lyssna på när Yamila intervjuar mig. Här kan du lyssna direkt på programmet.

"Jag läste din bok Den där dagen i helgen och mina tankar har varit i den handlingen i flera dagar. Jag har svårt att släppa den och vill bara att den ska spridas.

Den berörde mig otroligt mycket och jag kände en stark känsla av att uppmana ALLA att läsa den. Inte bara unga tjejer utan, killar och även vuxna föräldrar och så vidare. Boken har så många bottnar... Det här med omgivningens reaktioner, förutfattade meningar, skuldbeläggande tankar som även tjejer i det här fallet så lätt och snabbt tänker..

Och det faktum att det ibland är otroligt svårt att be om hjälp och att omgivningen kan ha svårt för, eller ta för lång tid på sig, att se de uppenbara tecknen på att något är fel.... Det är precis som att det finns så otroligt mycket rädsla i vårt samhälle och det är ruskigt skrämmande. ---

Jag skulle vilja tacka dig för att du tog mod till dig och släppte boken efter så många år Kim, den är viktig och den behövs. Det känner och säger jag både som tjej/kvinna, journalist och inte minst som mamma.---"

Kram Yamile Lindgren

Tack snälla Yamile för dina fina ord om min bok.

Om du också vill läsa boken finns den på biblioteken, både som e-bok och pappersbok. Du kan fråga efter boken hos din bokhandlare, eller beställa den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 26 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!