Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 2 mars 2014

Boktips: Den skrikande trappan av Jonathan Stroud



Den skrikande trappan av Jonathan Stroud, var ingen bok som fångade mig direkt. Det var så många ord, med det menar jag att det var så väldigt mycket  miljöskildringar i början av boken, lite onödigt eftersom det förtog spänningen.

Sedan lossnade det, orden flödade på ett helt annat sätt, spänningen var där och det var otroligt svårt att lägga ifrån sig boken. Därför tyckte jag om boken, den var annorlunda och kul!

Boken handlar om spöken som har hemsökt England i många år. Det är bara barn som kan se spökena, därför är det barnen som arbetar med att fördriva spöken från husen. Det kan vara riktigt farligt att vara utomhus efter mörkrets inbrott, om man inte är spökjägare som Lucy Carlyle. Även om hennes jobb innebär att hon dagligen riskerar livet. Något hemskt händer när hon utför ett uppdrag och hon flyttar till London. Där har hon svårt att få arbete, eftersom hon inte har de rätta pappren, även om hon är nog så kvalificerad.

Till slut får hon dock arbete hos Lockwood och George. Där börjar de riktigt ruggiga sakerna hända och det är även nu som historien tar rejäl fart och griper tag.

Det här är en bok för alla som älskar spöken och fantasi.

Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 27 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!