Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 6 april 2014

Boktips: Elefantförarens hemlighet

Elefantförarens hemlighet av Åsa Öhnell är en härlig barn/ungdomsbok.

Klara och Bella är bästa vänner och är så sammansvetsade att klasskamraterna kallar dem för Klarabella. Det har också blivit namnet på serien som heter Klarabelladeckarna. Det här är del tre i serien. Även om jag inte har läst de tidigare böckerna kommer jag snabbt in i handlingen.

Klara och Bella reser till Thailand, de smyger ut och rider på elefanter och köper fina halsband av elfenben. När de googlar på nätet inser dem hur illa elefanter far, att de dödas enbart för betarnas skull. Då bestämmer sig Klara och Bella för att ta reda på varifrån deras halsband kommer, om det är så som mannen säger som de köpte halsbandet av, att betarna kommer från självdöda elefanter, eller om elefanten har dödats för sina betars skull.

Det blir ett rafflande äventyr, mitt i natten, med hemska bovar, farliga apor och klättring på läskiga bergsstigar i mörkret. En spännande bok som jag ser fram emot att låta mina barnbarn läsa.

Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars hittar du den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 27 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!