Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 10 maj 2014

Boktips: Alkemisten av Paulo Coelho, läs den!


Alkemisten av Paulo Coelho är en bok jag önskar att jag inte hade läst, eftersom jag skulle vilja ha den oläst, så mycket tyckte jag om den.

Jag önskar att den fortfarande var oläst, med alla sina mysterier, tänkvärda meningar och underfundiga text. Nu har jag lyssnat klart på boken och njutit av varenda sekund. Jag har gått omkring med ett stort leende på läpparna och sugit i mig orden i den förnuftiga, tänkvärda texten.

Om du ännu inte har läst boken, gör det! Eller sug ett tag på det och vet att du har en underbar bok framför dig.

Alkemisten av Paulo Coehlo handlar om Santiago, en andalusisk herdepojke. Han drömmer samma dröm upprepade gånger och ger sig ut på en resa för att finna den skatt som drömmen säger finns vid pyramiderna i Egypten. Under sin resa blir han bestulen och slagen, men han möter även hjärtevarma människor som hjälper honom på hans färd.


Bara vid sällsynta tillfällen utkommer en bok som kan förändra läsarnas liv fullständigt. Paulo Coelhos Alkemisten är en sådan bok. Med mer än 30 miljoner exemplar sålda har den redan etablerat sig som en modern klassiker, den är översatt till 56 språk och är utgiven i 156 länder.

Jag upprepar orden: Läs den!!! Jag lovar dig, jag kommer att läsa om boken!

Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.

Den får fem stjärnor av fem möjliga.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 29 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Hej Kim
    Ja visst är den bra. Så otroligt tänkvärd.
    DÅ måste jg bara fråga om du läst Paolos "Zahiren" Den tycker jag är om möjligt ännu bättre. Den förändrade iaf mitt liv.
    kram till dig
    EMma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma
    Verkligen. Nej, jag har inte läst någon av hans böcker tidigare, men nu kommer jag att läsa alla!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!