Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 26 maj 2014

"Du är en ambassadör för läslusten,glädjen och för det skrivna ordet"

Det kommer rätt många brev och mejl till mig, många frågor om skrivandet, om att läsa manus, eller om vad läsarna tycker om mina böcker.

Ibland kommer det ett brev som jag känner att jag gärna vill dela med mig av. Det här är ett sådant:

"Det är ett viktigt jobb du gör, du skriver med glädje, sådant andra läser med glädje och glädje behöver vi mycket av.

Vet du, jag tycker att du är en ambassadör för läslusten, glädjen och för det skrivna ordet. Att du engagerar dig så mycket för dina läsare - du föreläser, signerar böcker och har en skrivarstuga och jag vet inte allt. Det märks att du älskar att skriva och jag tycker du verkar vare en jättego människa som ger så mycket av dig själv till andra."
Solveig Vähäkuopus

Tack för de jättefina orden Solveig, de värmer och inspirerar mig mycket. Kram :-)

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!