Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 8 juni 2014

Boktips: En kottes längtan av Margareta Iwald

En kottes längtan av Margareta Iwald för mig tillbaka till barndomen då jag tillverkade djur av kottar. Det är en ljuvlig liten bok, som jag önskar inte hade anfanger i början av varje textstycke, eftersom det gör texten svårläst och helt omöjlig att sätta i händerna på de yngre för att läsa själva. Tycker att boken skulle ha varit lite längre, vill veta vad som hände sedan.

En bok jag tycker många ska läsa för sina barn och barnbarn i förhoppning om att de hittar tillbaka till naturens härliga lekar.

Baksidestext:
Det finns så många små ute i naturen, kottar, stenar, blommor och andra, som längtar efter att bli sedda. De vill att något barn ska hitta dem och leka med dem. Den här berättelsen handlar om en kotte, som längtar efter att få bli kottko.

Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!