Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 29 juni 2014

En otroligt vital 91 åring

Sedan några dagar tillbaka har jag besök av min kära 91-årige far Harry, och mitt älskade 11-åriga barnbarn Frida. De kör helt slut på mig. Eftersom jag håller på med min bok Skräckresan med Titanic är jag uppe med tuppen för att skriva innan de vaknar. När de väl gått upp är det full fart hela dagen.

De pratar konstant. Frida är mycket aktiv och bakar, pysslar med hundarna och finns nästan alltid vid sin gammelmorfars sida för att hjälpa till, lyssna och lära sig. Det är helt underbart att se.

Vi åkte på shoppingrunda till stora staden och 91-årige pappa hängde med hela tiden. Till slut fick han medge att han var lite trött i benen, så med jämna mellanrum letade vi upp de pallar man använder för att nå högst upp på hyllorna i butiken. De använde far som sittplats.

Självklart var Frida vid hans sida och underhöll honom medan jag hämtade varor. Av deras miner på det här fotot har jag en känsla av att de två kommer att hitta på rackartyg innan de åker hem igen. De gaddar ihop sig mot mig.

Far fick vara smakråd när Frida skulle köpa en cykelhjälm, något hon hade glömt när hon packat inför resan till mig. Nu kan vi ut och cykla igen och Frida kan cykla iväg till stallet för att rida.

Efter att ha varit iväg en hel dag och shoppat, trodde jag att både far och barnbarn skulle vara trötta, men inte då. Pappa ringde sin 93-åriga, lika pigga storasyster och berättade glatt om dagen. Frida ställde sig och bakade och diskade upp efter sig.  När klockan var 21.35 körde jag dem i säng, rädd för att min käre far skulle klappa ihop av alla upplevelser. Kröp själv i säng och förväntade mig att somna direkt, men se det gick inte. Pigga och uppsluppna hörde jag Frida och pappa prata i rummet bredvid. 23.20 fick jag nog och gick in och hotade dem med att jag skulle väcka dem 4.30 när jag gick upp, om de inte genast slutade prata och gick och la sig. Den hotelsen hjälpte och jag kunde somna.

Var får dem sin energi ifrån?


Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Man blir glad av att läsa om dessa två tillsammans. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Katta
    Ja, det är underbart att se dem tillsammans. Hoppas få ha dem här igen nästa sommar igen, lika pigga och glada :-)
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!