Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 31 augusti 2014

Boktips Ruskigt spännande bok: Innan jag somnar av S.J. Watson

Innan jag somnar av S.J. Watson.
Det här var en ruskigt spännande bok. Tänk dig att du vaknar, tror att du är i tjugoårsåldern, det ligger en främmande man i sängen bredvid dig, du går ut i badrummet och skriker när du får se ett annat ansikte än det du har förväntat dig i spegelbilden.  En äldre kvinnans rynkiga ansikte stirrar emot dig. Runt spegeln sitter fullt av bilder, på dig och mannen du nyss vaknat upp med. Han kommer in i rummet och berättar att du varit med om en olycka, att du förlorar minnet varje gång du somnar. Du vet inte ditt namn, vilket år det är, känner inte till alla nymodigheter som uppfunnits under de år du har förlorat. Du vet inte heller om du kan lita på mannen vid din sida.

Innan jag somnar är en ohygglig thriller, som sakta vävs samman av minnesfragment som dyker upp i Christines huvud. Vart tog hennes bästa väninna vägen, de som skulle vara vänner för evigt? Varför har hon inga barn? Vad är det hennes man inte berättar för henne?

En bit in i boken började jag ana hur det kanske låg till, men sanningen var ännu mer skrämmande än vad jag kunde föreställa mig.

Tycker du om otroligt spännande, nagelbitarböcker, då är den här boken perfekt för dig! Rekommenderar den varmt!


Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Rubriken på dagens blogginlägg hos Kim M Kimselius Författarblogg är "Lyckad signering i Lund".

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

4 kommentarer:

  1. Oj! Vilken otroligt fascinerande idé att skriva om! Måste läsa vid tillfälle!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna
    Ja, det var verkligen en mycket annorlunda bok. Ska bli spännande att höra vad du tycker om den.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Marina

    Ska bli spännande att höra vad du tycker om den. Ha det så bra.

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!