Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 25 september 2014

Bokmässan 24 sept 2014 Monterbygge

Igår var andra dagen på bokmässan. Då byggde jag montern. På tisdagen kom jag till bokmässan och körde in allt material.

Du som har besökt min monter, B09:20, tidigare vet att jag har en pyramid full med böcker i montern. Så här ser pyramiden ut helt naken.


Böckerna står staplade i lådor och väntar på att bli staplade på pyramiden istället.

På ena sidan av oss har vi Opal förlag, här pågår monterbygget för fullt.

På andra sidan har ABF sin monter, där har de fikapaus.

Jag passar också på att ta en paus och kika igenom mina mejl.

Här är barnens område, ska bli spännande att se hur det blir när det är klart.

Överallt i gångarna står det staplar med böcker som ska packas upp i montrarna.

 Pyramiden kläs på innan böckerna ställs på plats.

Nu har jag börjat packa upp böckerna på pyramiden, det är ett tungt och svettigt arbete.

I år har jag gett ut 30 böcker och det ger mig lite problem när jag ska ställa upp böckerna på pyramiden. Vilken bok var det nu som kom efter Svarta Döden? Jag får rådfråga foldern med alla mina böcker. Javisst ja, det var ju Snapphanar, hur kunde jag ha glömt det?

På toppen av pyramiden ska de tre nya böckerna stå: Skräckresan med Titanic och Anastasias öde, samt Rädda min lillebror. Jag blir lite nervös ett tag när jag inte hittar Rädda min lillebror. Först i sista kartongen finns böckerna. Puh!

Sakta växer bokhögarna på pyramiden, jag flyttar om för att få alla böcker i rätt ordning utifrån de årtal de är utkomna.

Snett mittemot har de en fin bild av Jill Johnson, som verkar komma på besök under helgen. Spännande.

När montern är färdigbyggd plockar jag upp mobilen och tar ett varv runt en liten del av bokmässan medan jag filmar.



Nu har du fått ta del av bokmässan, även om du själv inte har varit på plats. Hoppas du tyckte om inlägget.

Du kan läsa mer om bokmässan på Kim M Kimselius Författarblogg.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!