Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 21 september 2014

Boktips: Blodshämnd av Margit Sandemo 11:e boken i Sagan om Isfolket.

Blodshämnd av Margit Sandemo, 11:e boken i Sagan om Isfolket.

Villemo är huvudperson i den här boken, en vildsint ung flicka som liknar flickan Sol som jag fattade så mycket tycke för i bok 3. Villemo råkar ut för den ena olyckshändelsen efter den andra, utan att riktigt förstå att någon verkligen är ute för att göra henne illa, ja till och med döda henne.

Den här boken var riktigt, riktigt spännande, omslaget är missvisande och får mig att tänka på en kärleksroman. Visst, det är kärlek med, men framförallt genomsyras den här boken av oförsonligt hat, mot en oskyldig person: Villemo. Rekommenderar dig varmt att läsa boken.



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

6 kommentarer:

  1. Jag kanske har nämnt det tidigare, men jag har läst hela serien 3 gånger i mitt liv, alla 47 böckerna. Det har gått ca 10 år mellan varje gång. Alla böckerna är det inte lika hög kvalité på men underhållningsfaktorn är oerhört hög. De är lättlästa och fängslande. Margit vet hur man trollbinder ... ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej Imitttankerum

    Det tål att nämnas flera gånger. Att ha läst 47 böcker 3 gånger är mäktigt! Ungefär som en av mina läsare som blev intervjuad av tv och berättade att hon hade läst alla mina böcker 37 gånger vardera... Det är också mäktigt, med tanke på hur många böcker jag har skrivit, dock bara 30 än så länge.

    Ja, det gör hon verkligen!

    Kramisar Kim

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt inte läst någon av hennes böcker, men någon gång kanske... Biljetten har kommit - tack så mycket!

    SvaraRadera
  4. Hej Marina

    Det är böcker man slukar, lättlästa, välskrivna och fängslande.

    Jättebra. Då ses vi senare i veckan, glöm inte monternumret B09:20.

    Kramar Kim

    SvaraRadera
  5. Ibland tror jag att jag är den enda på jorden som inte läst Sandemos böcker. Jag har velat, men det har inte blivit av.

    SvaraRadera
  6. Hej Lena

    Nejdå, tror inte att du är ensam om det. Om du har Storytel och lyssnar på böcker på din mobil, kan du lyssna på Margit Sandemos böcker där. Bra inläsningar.

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!