Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 19 september 2014

DHL:s ankomst dagens höjdpunkt för hundarna


Tudor med sin senaste favoritleksak, ormen.
Som egenutgivare har jag hämtning av DHL två gånger i veckan. Det är höjdpunkter för hundarna, att få skälla på den stora lastbilen när den kommer, att få hälsa på chauffören. Det händer inte så mycket här ute i skogarna annars.

Oj, nu händer det något! Tudor tappar intresset för leksaken och fokuserar på ankomsten av den stora lastbilen.

Nu är det färdigskällt, nu ska det hälsas på chauffören som fortfarande håller på att fälla ned lastbryggan där paketen ska köras in.

Medan böckerna lastas in glömmer hundarna av chauffören och bilen för ett tag, men när motorerna startar igen rusar de fram för att jaga bilen en bit utefter staketet.

När bilen försvunnit bort i fjärran skyndar Tudor fram till sin orm och försöker locka Pluto till lek. Gamlingen tittar på honom och lufsar därifrån, medan Tudor står kvar och svänger på ormen i hopp om att Pluto ska ångra sig.

Nu dröjer det några dagar, sedan är DHL-lastbilen tillbaka och samma rutiner börjar igen.

Vi har leverans varje gång lastbilen kommer. Om det skulle inträffa att vi någon enstaka gång inte har något paket, förmodligen för att vi har skickat med posten på kundens begäran, då ringer de från DHL och frågar om bokningen inte har fungerat. Det är ordning och reda på dem och vi är tacksamma för att det fungerar så bra med DHL. Här ute på landet är det långt till närmaste stad, så jag måste nog medge att jag tycker det är lika roligt med lastbilens ankomst som hundarna gör ;-)

Ha en bra dag!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Klart att man måste skälla lite och hålla koll på läget :)

    SvaraRadera
  2. Hej Helena

    Ja, absolut. Ha det så bra vännen.

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!