Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 2 september 2014

"Läste boken med skräckblandad förtjusning" Skräckresan med Titanic av Kim M Kimselius

Nu har jag fått första utlåtandet på boken Skräckresan med Titanic.

Theo och Ramona har bestämt sig för att göra ytterligare en resa med Månstenen. Beslutet kom nog mest ifrån Ramona, men Theo skulle självklart följa med. De hade läst fakta och var säkra på att de var tillräckligt förberedda för att rädda Titanic.

De förflyttas till Southampton där det som absolut inte får hända, faktiskt händer...

 Skräckresan med Titanic av Kim M. Kimselius är andra fristående delen i Theo- och Ramonaäventyr och serien om Månstenen.

Jag fastnade direkt, redan efter första kapitlet förstod jag att jag skulle sträckläsa boken tills den var slut. 

Varje kapitel fängslar mer och mer och det känns nästan som man själv är på plats i fartyget och behöver kämpa emot alla odds för att överleva.

Boken tillhör genren historia och är 224 sidor.

Jag skulle rekommendera boken till både ungdomar och vuxna. Kim använder sig av ett språk som är väldigt beskrivande och man läser boken med skräckblandad förtjusning.

Matilda Ahlberg

Tack Matilda för den fina recensionen :-)

Fråga efter boken hos din bokhandlare om du blev intresserad, annars hittar du den hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.

Dagens rubrik på Kim M Kimselius Författarblogg är "Andningshål".

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!