Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 24 oktober 2014

Boktips: Rum 112 av Sofie Sarenbrandt

Rum 112 av Sofie Sarenbrandt.

Tänk dig att vakna i ett hotellrum och det ligger en främmande karl i sängen bredvid dig. Du minns ingenting av gårdagskvällen, hur du kom dit, vem det är som ligger där. Självklart tror du att du blivit drogad och att du är fånge hos mannen. Du försöker smyga dig därifrån, i samma ögonblick slår mannen upp ögonen, ser på dig och säger: "Vem är du?"

Det är precis vad som händer huvudpersonen i boken Rum 112. Den här boken var inte alls lika vass som Visning pågår. Den känns mer som en berättelse skriven i ett tidigt stadie av författarskapet, klart läsvärd, men inte alls med samma känsla som jag fick av föregående bok. Författaren ska ha en eloge för det oväntade slutet.



Den får tre stjärnor av fem möjliga.


Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Hej Anna
    Ja, det är det verkligen. Hoppas du läser boken, för det är en mycket oväntad handling.
    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!