Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 18 oktober 2014

Sent i september av Jujja Wieslander en underbar bok, fängslande och berikande.



Sent i september av Jujja Wieslander är en underbar bok, lågmäld, fängslande och berikande.

Det är berättelsen om ett år i Jujja Wieslanders trädgård. Hon berättar kärleksfullt om trädgården, blommorna, träden, buskarna och arbetet med dem. Jag lyssnar på boken medan jag arbetar mig igenom min trädgård, inspirerad av Jujjas bok. Tänker på hennes råd och tips och lär med några nya saker. En bok jag varmt rekommenderar, även till dig som inte har en egen trädgård att arbeta i.

Beskrivning av boken:

Det här är ingen vanlig trädgårdsbok, ingen handbok i hur man odlar rosor eller anlägger en tjusig kantrabatt. Det är en bok om det som lever, växer och dör - i trädgården och i livet. Vi får följa Jujja Wieslander under ett trädgårdsår och ta del av mödan, drömmarna och belöningen. Det är handfast kunskap om arbetet med jorden men också reflektioner och tankar som uppstår i arbetet med den. Intresset för det som växer har Jujja ärvt av sina föräldrar och genom att ta del av deras berättelse, får vi också en viktig bit av Sveriges.

Här finns lyckan över det som växer men också ett stråk av svärta när mörkret och tungsinnet sätter in. Vi börjar och slutar sent i september när växthuset städas ur inför vintern. Med detaljskärpa, självdistans och humor har Jujja Wieslander skrivit en personlig och trösterik bok som man gärna återvänder till.




Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!