Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 9 november 2014

Boktips: Kungen i Djungeln av Per Herrey

Kungen i Djungeln av Per Herrey
I början tyckte jag inte riktigt om boken, utan att kunna sätta fingret på precis vad det var. Kanske var det för forcerat, för mycket dialog, eller så var det att man som läsaren möter döden ganska abrupt. Boken vinner i längden och jag blir till slut mycket förtjust i alla djur som har huvudrollen och läser boken med nöje. En charmig bok som har ett budskap till läsaren. Ett stort plus för de underbara illustrationerna av  Leif Åbjörnsson.

Den lilla älgkalven Sven vars bästa kompis är en gås som far till varmare trakter på vintern. Då får Sven en ny vän, en pigg liten ekorre, Andersson, som är problemlösare och fixar allt. Han bestämmer sig för att göra Sven till kung över skogen, men Sven har större planer än så. Han vill resa till Afrika och bli den första älg som är kung över djungeln. Utan sina vänner ugglan, ekorren och alla andra som Sven möter i livet, skulle han aldrig ha klarat sig så bra. Dessvärre förstår han inte det, utan tror att det är han själv som är så genialisk och bäst av alla. Till slut inser han dock att utan vännerna skulle livet vara hemskt mycket värre.



Den får tre stjärnor av fem möjliga.


Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!