Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 19 januari 2015

Dags att boka skrivarkurser för 2015, här hittar du några

Varför inte börja året med att boka en skrivarkurs? Få ur dig den bok du har burit inom dig länge, bli färdig med de manus som legat och samlat damm i lådorna. Här hittar du några skrivarkurser som kan hjälpa dig med ditt skrivande:


Vill du gå en skrivarkurs för Kim M Kimselius?

2015 är det dags för nya skrivarkurser. Datum kommer under våren. Platsen är Färgargården i Eringboda, Blekinge.

Du kan redan nu anmäla ditt intresse till skrivarkursen genom att mejla Kim M Kimselius

Skrivkursens grundinnehåll:
Att känna glädje i skrivandet
Bygga upp en berättelse
Fånga läsarna
Skapa karaktärer
Gestalta
Miljöskildringar
Dialoger
Att komma ur skrivkramp
Korrekturläsning
Skicka till förlag
Dessutom tillkommer fler ämnen utöver dessa. Kim M. Kimselius 


"Tack Kim M. Kimselius. Detta är den bästa skrivarkurs jag har gått. Jag lärde mig mera på EN dag än vad jag tidigare lärt mig på en vecka. Kursen var riktigt väl genomtänkt, snabb, rapp, mycket idéer och med korta skrivövningar. Detta gav energi, inspiration och glädje till att börja skriva på allvar." Eva Franksson Colliander.

Hjärtligt välkomna. Läs mer om skrivarkursen här.


Ann Ljungberg har en hel del skrivarkurser 2015:
SKRIVKONTAKT
I Skrivkontakt (som bara kostar 850 kr) får du:
- en valfri webbkurs (värd 680-825 kr) Det finns 9 kurser att välja bland.
- webinarier varje månad där jag coachar hela gruppen och du kan ställa frågor
- en sluten facebookgrupp med diskussioner och övningar
- rabatter på evenemang (t ex Författarkliniken) och kurser (t ex Romanverkstaden i London)
- erbjudanden från leverantörer i bokbranschen
- en synopsisgenomgång på köpet - om du
bokar senast 10 januari!
Läs mer och boka här

SKRIVPLUS
I Skrivplus ingår allt i Skrivkontakt och dessutom:
- Lilla romanskolan, värde 3500 kr (kan uppgraderas till Stora eller XL)
- Föreläsningar om skrivande, värde 1500 kr
- Hitta din bokidé, värde 680 kr
– Skrivkontakt (se innehåll till höger), värde 850 kr
- Produktiv författare, värde 680 kr
- Skriv romanen på 10 veckor, värde 825 kr
– Kreativ författare, värde 680 kr
– Bloggande författare, värde 680 kr
– Skriv en serie, värde 680 kr
– Redigera romanen, värde 680 kr
– Ge ut din bok, värde 825 kr
- Lansera din bok, värde 825 kr
- Coacha dig själv, värde 625 kr
- Ännu en kurs i december 2014, värde 680 kr

Hela Skrivpluspaketet är alltså värt 13710 kr men kostar bara 5500 kr. Månadsavbetalning finns.
Läs mer och boka här

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Du hittar även skrivtips i min skrivbok Att skriva med glädje, som finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!